„Semmiben sem nyilvánul meg olyan világosan az emberek jelleme, mint a játékban.”
A tanórán kívüli játék megteremtésével lehetőséget biztosítunk a gyermekek számára az erős oldalaiknak, a valódi képességeiknek, a tehetségüknek árnyaltabb bemutatására.
A játék az a tevékenység, amely örömöt szerez, kapcsolatokat épít, az egész életünket formálja.
Feladatunk megfelelő környezetben – megfelelő játékok biztosítása.
A gyerekek játékos kereteken belül ismereteket szerezhetnek magukról, társaikról.
A pályázatban ritmuskészletek, különböző népi hangszerek, társas és ügyességi jétékok szerepelnek, melyekkel színesíteni szeretnénk a családi délutánokat, témanapokat, különböző táborokat.
A beszerezni kívánt játékok közül több olyan van, amit valamennyi diákunk -néptáncos, népi énekes, színjátékos eredményesen használhat, közben játékosan fejlődhet a testi-kinesztetikus, a zenei, az interperszonális tehetségük.
Tapasztalatok-Kézzel fogható eredmények
A gyerekek hamar birtokukba vették a pályázaton elnyert játékokat.
Legnagyobb örömöt, a színes labdák, a játék sátrak és a hulahopp karikák és a játék hangszerek okozták. A mozgásos játékok során, rengeteg olyan lehetőség nyílt számomra, mely a tanulók téri orientációját, mozgását, szem-kéz kordinációját fejlesztette és fejleszti mind a mai napig. Ezen eszközök segítségével nem csak a játék öröme volt megtapasztalható, hanem nagy segítségünkre van a nagymozgások, finommotorika, testtudat, téri tájékozódás és az egyensúly kialakításában és megszilárdításában.
A hangszerek segítségével minden korosztály számára fel tudjuk idézni a tanítás során megismert népdalokat, énekeket. A ritmusérzék fejlesztését nagyon jól szolgálják. Az örömzenélés még a legfélénkebb diákot is lelkesítette. Ők szívesen bevonódtak a rögtönzött kis koncertbe.
A társasjátékok segítségével nagyszerűen lehet fejleszteni a szociális kompetenciákat. A gyerekek általuk megtanulnak játszani, empátiát mutatni, társaiknak segíteni, együttműködni, döntést hozni, kommunikálni, szabályokat elsajátítani és azokat betartani és nem utolsó sorban logikusan gondolkodni. Minden drámás gyermek szívesen vesz részt az órákon. Az eszközök nagyszerű lehetőséget adnak nekünk pedagógusoknak, hogy még tartalmasabb, vidámabb és színvonalasabb foglalkozásokat tartsunk.
A beszerzett játékokkal öröm megismertetni a Gyermekeket, látni, hogy hogyan sajátítják el a játékok szabályait, hogyan ismerik meg közben jobban önmagukat és társaikat.
Megnyugtató, jó érzés látni, hogy a kitűzött célunk, – hogy az általuk annyira szeretett digitális eszközrendszer szükséges, de elégséges használatát megtanulják azáltal, hogy megismerik és megszeretik a programban felsorolt népi, társas és ügyességi játékokat .
“Csináljon bármit, ami nyitogatja szemét és eszét, szaporítja tapasztalatait. Ő hiszi, csak játszik.
De mi már tudjuk mire megy a játék – hogy e világban eleven eszű és tevékeny emberré váljék .”






